tisdag, oktober 26, 2010

Vantar......

vantar, vantar!!! Nu har jag då slutfört ett par grå/bruna lovikkavantar.....
 ..jag ska kolla om det ska vara "tofs" på dom och ev några dekorativa stygn på "kanten".
 Kanske ska dom ruggas lite oxå... dom är lite "vassa" på insidan..... stickade i lilla lovikka från järbo.
Här är ett nytt par som är beställda, stickade i lovikka från svarta fåret, lite "mjukare" att hålla i men inte lättare att sticka med. Nackdelen med att sticka i lovikka är att det är så "stumt" att man får ont i fingrarna. Jag har kommit till "tum" avmaskningen, fortsätter imorgon... nu väntar sängen och min bok om "Livets Döttrar" (del 21) .

Kram

3 kommentarer:

  1. Du har verkligen hamnat i ett stim! Fina blir de, roligt att det finns så många vackra färger nu!

    SvaraRadera
  2. Underbart gosiga! Duktiga du! Grannen

    SvaraRadera
  3. Finfina vantar! Ja, nu är det den tiden på året...Har fått beställningar på nya Lovikkavantar av min dotter. Stickar nya flera gånger varje vinter, man kan undra vart de tar vägen?
    Och jag brukar också få ont i fingrarna när jag stickar Lovikkavantar men det får jag av allt tjockt garn. Spänner mig nog mer när det är sådär riktigt tjocka garner..

    SvaraRadera