onsdag, november 03, 2010

Ruggigt och regn har det varit idag.

Och då kan man sitta inne och göra massor av kul........
 Jag stickar på min fuskolle när det blir lite tid över/ under och där emellan.
 Jag åkte till min syz idag efter jobbet... det blir långt mellan gångerna eftersom jag oftast måste skynda hem och hämta Jonas på fritids......men nu är det lov och "pappa" är hemma!Då behöver inte jag stressa!!!
 Så det blev lite olika garner...(kan bara inte låta bli) ...
 ..och lite till, kanske detta ska bli till en (eller flera) mössa till Jonas, han gillar grönt!
 Oj... det blev visst lite,lite till...... vinröd och petrolblå ( ser väldigt konstig ut på bilden, färgen stämmer inte alls) Jag funderar på om jag ska randa dessa två färger i "nåt" till mej.... mössa, vantar, halsduk,.....hmm jag vet inte riktigt men jag gillar både färgerna och kvaliteten på garnet.
 Sen blev det lite tid till symaskinen oxå.... men inte förrän efter maten!! Ett hästhuvud, broderiet kommer från husqvarna Companions.
 En gullig katt blev det oxå, broderiet = se ovan.
Och sist men inte minst.... en tomte !!!!!! Jag hann en sån oxå, jag har lite beställning på denna och flickan så jag syr så fort jag kan.
Nu ska det bli tv en liten, liten stund......

Kram

1 kommentar:

  1. Härliga garnen du fick tag på! Det är gott att ha lite nya nystan att fantisera omkring! Det är skönt också när man inte behöver jäkta, livet borde vara lite mer så!

    SvaraRadera