onsdag, december 08, 2010

Lucka nr 8...

... är det dax för idag.
 Dom är så fint inslagna dessa små paket..... lite synd att plocka bort dom från kalendern och öppna.....
 .. men jag gör det iallafall... jag är så himla nyfiken!!!! Idag kom det fram en  jättefin fjäril!
Och inte blev det nåt sytt heller.... orkade bara inte..... inte ens middag orkade jag göra ( slarvigt av mej) men det finns en hamburger kedja som gärna ställde upp!!! Den börjar inte på Mc..... Så efter maten blev det fåtöljen och strump stickorna..... det kan vara bra att ha mer än ett par sockor... så jag ska göra mej ett nytt par i svart melerat. Det är så skönt att sticka i det här garnet.... raggi från järbo... om jag inte minns alldeles fel så var det för många år sedan ett ganska "kliframkallande" garn, men utvecklingen går väl framåt där oxå. Nu älskar jag det, både till fuskollar, sockor och vantar... jag har tom en snygg grön långkofta i garnet och jag  behöver inte ens  ha långärmat under!

Kram

2 kommentarer:

  1. Snygg färg på det där garnet !!! Och stickade strumpor är jättesköna. Det är väl perfekt när någon annan kan laga maten när man är trött. Vi brukar ta till pizzeria sådana dagar. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Håller med! Raggi är ett jättemysigt garn. :)

    SvaraRadera