torsdag, december 23, 2010

Nu är det dan före dan och allt är på plats....

 Tror jag iallafall!!
 
Lucka 23... vackert grön med en tomte och stjärna .... 

 Innehåller vackra rosetter i trafikljus färger ( enl Jonas)
..Lite stickning blir det oxå.... iallafall en liten början, vi får se hur mycket det blir, vad jag orkar....

En liten pippifågel hade vi utanför hos oss idag... vackert röd på bröstet, lite, lite större  än dom citrongula fåglarna som flyger  omkring. Domherre heter han!!! Första gången jag sett en sån i verkligheten
 Och här kommer våran gran... tokigt med bilden  som kom på sniskan.... men här är den "naken".....
 väldigt, väldigt "mager" och just nu ganska ful....
 den här bilden är oxå på snisken... men den är klädd nu och betydligt finare....
 ... nu vet jag inte riktigt vad som hänt med bilderna???? Men granen är iallafall på plats och den får stå här tills efter nyår.
 Köttbullar gjorde vi oxå... Jonas och Mats  rullade och jag stekte, mycket goda blev dom!!   
Och sist men inte minst JULSKINKAN!!!!! Den ska vi provsmaka nu.... den har pepparkakor  på "sej", vi tycker att ströbröd har så konstig smak.... så vi har bytt ut det till pepparkakor ist.

                                                 GOD JUL  till ER alla som läser min blog.

                   

3 kommentarer: