måndag, december 27, 2010

Nu .... tror jag att jag vill visa några julklappar/ presenter som inte visats förut....

 Här är julklappar som "åkte" ner till småland..... nu har nog mottagarna fått dom, så jag törs nog visa dom nu. Broderierna är väldigt personliga.
 Här är det helt färdiga örngottet... jag har nog visat den utan text, tror jag . Men nu har han fyllt år färdigt och det kan visas i sin helhet. ( solen lyser på Marilyn... vackert eller???!! )
 Sen var det det här med strump/ vantstickning...... jag kunde bara INTE låta bli... detta ska bli ett par typ lovikka modell.... en otroligt vacker mörkröd färg... jag började nu ikväll....och det går
..ganska fort. Har en lite bit kvar till hoptagningen vid fingertopparna....och sedan är det tummarana. Jag tror faktiska att jag ska "sy" lovikkamönster på dom oxå.... i ...svart och... vitt.... bara för att prova hur det blir.
Min tröja...? jodå den ligger framme på min fotpall.... jag såg den nu ikväll men  jag hade ingen lust.... jag hinner  nog ... vintern har väl bara börjat...äh, det kommer nog en vinter till....

Kram

5 kommentarer:

  1. Jag misstänker skrapt att det kommer en vinter till.
    Gillar färgen på vantarna.
    Ha en skön tisdag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Vissa projekt ÄR sega att avsluta/återuppta! Tror nog att lustne kommer rätt som det är! Färgen på vantarna är härlig, tycker att garnet ser fint ut, djup lyster.

    SvaraRadera
  3. Jätte fina saker Linnéa var mycket nöjd med sina prinsesstårtevantar :) Tack tack

    SvaraRadera
  4. Tankeöverföring !!!Idag när jag öppnade datorn tänkte jag....nu ska jag skriva till Bettan att hon kan sätta in handdukarna.Och där var dom !!! Roligt ! Jag tror vi stickar i samma färg nu, fast väldigt olika projekt. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Härliga grejjer! Och snabbt går det! Håller med om att vantarnas färg är jätte fin! Du får sätta in bild på dom när dom är färdiga med det svartvita också, låter super! Millas matte som skickar bilder har stickat jätte fina sockor till hela familjen, så tacksamt! Stickade faktiskt i min ungdom men tar mig inte tid och så har jag glömt mycket men men, tar kanske upp det men känns som jag har mer än nog med annat nuförtiden. Kram

    SvaraRadera