onsdag, december 22, 2010

Oj, oj... nu är man ledig lite.

Japp ..så är det . Har semester imorgon så jag blir ledig till måndag morgon...... och jag har bara börjat "jula" lite. Med hjälp av stora gossen städade vi lite snabbt av kök och hall. Imorgon blir det vardagsrummet som får sej en svängom av dammsugaren. Granen vill komma in då och julskinkan ska fixas.....
 Dagens lucka...22.. gult papper men hjärta på.....
 Innehåll... små vackra rosetter!!
Och slutligen mina vantar... dom är nu tvättade och torkade, sitter väldigt skönt på händerna... de andra vantarna (små flick vantarna) är nu hos respektive mottagare, varav en har sett sina..... men hon är lite för liten för att förstå vad hon fått. Vantarna är storl 2 år och tösabiten endast 7 mån.Hon får således vänta tills nästa vinter. Nu ska jag sätta mej på "lilla" rumpan en stund...kanske att jag lägger upp några maskor och stickar lite......??

Kram

2 kommentarer:

  1. Här är det en som jobbar imorgonnatt och sen är ledig till nyårsaftonsmorgon.
    Ha en riktigt skön semesterdag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Vad fina de blev !!! Ja riktigt söta !!! Och sitter perfekt också.Så skönt att vara legig några dagar . Hoppas ni får en mysig julhelg hela familjen !! Kram Eva
    PS Idag har jag slagit in handdukarna du sydde. Ska bli spännande att ge bort dem. DS

    SvaraRadera