måndag, januari 24, 2011

Måndag, sykväll..vad annars???

Äldsta gossen ville ha hjälp att laga 2 par byxor... har ingen lust.... jag vill göra nåt kul när jag har sykväll. en jag får väl fixa dom imorgon, om jag får större lust då.
 Så ikväll blev det 2 nya bokmärken,en giraff och ett lejon.. jag tycker att dom är så jättesöta. Jag har inte bestämt mej för vilken jag själv vill ha. Jag ska sy upp alla som jag hat mönster på ... sen ska jag välja!!
Och tröjan.... den är ihopsydd men alla trådarna är kvar att färsta, det är så TRÅKIGT!!!! men jag måste göra det, får bli imorgon...skjuter allt på morgonen om det går... (speciellt m det är tråkiga saker). Jag har stoppart kuddar i tröjan  annars ser det ut som en "tarm", väldigt , väldigt smal. Jag har redan hittat en tröja som jag troligen ska börja på ... Allers förra veckan, en kofts i mönsterstickning i olika färger... mamma läser mmin tidning nu så jag får tillbaka den sen och då ska jag kolla lite till... om det blir just den tröjan, om det blir i så många färger eller om jag "gör om " den lite....

Kram

3 kommentarer:

  1. den blev jättesnygg :)) har oxå tittat på tröjan i Allers...lägger den i min todo lista så får man se om man stickar den nångång :))

    SvaraRadera
  2. Tur att morgondagen finns annars vet man inte vad man skulle göra.
    jag håller på likadant som du imorgon.
    Ha en bra tisdag vi har halt som bara den.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Varför ska du laga byxor när du kan sy sånt som är mycket roligare?
    Idag är det nog roligare att fixa dem tror jag.
    Tröjan blev jättefin!
    Ha en skön tisdag!
    Kram

    SvaraRadera