torsdag, februari 10, 2011

Snöoväder!!!

Var kommer all snö ifrån? Hur kommer det sej att den faller vertikalt? Kan det bero på vinden ...eller stormen??? Ska det aldrig sluta???? Nu hade det smält undan ganska bra och nånstans under den sista isen/snön så kunde det skymtas lite,lite asfalt. Ja, ja ...hoppas att den smälter undan snabbt och att ovädret drar iväg... långt, långt bort över havet där ingen bor.
 Iallafall när jag kom från jobbet ikväll så ville jag återhämta lite energi.... och satte igång med symaskinen. Fick en beställning på en bil som skulle sitta på en panelgardin..... och då måste man fixa lite... vilken färg passar, hur ska den sitta, högt, lågt, vilket håll blir bäst att den kör.....
 ..och många av frågorna blev besvarade, någon fråga fick jag välja själv...men här är resultatet. En närbild på "kärran".
Och lite vantar blev det oxå...tummarna är nu upplockade....ska mäta på "gossen" imorgon om tummen är lagom lång...sen ville han nog att vantarna skulle ha varit lite tjockare...hanfunderade på om jag kunde sticka lite "utanpå och ett laget till"... men jag lovade att jag har nog lite mer garn av tjockare kvalitet... så det kan nog bli fler vantar...

kram

3 kommentarer:

  1. Ja, det blev lite snöoväder - härligt tid att sticka framför brasan :)
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  2. Du är så klok....låt snön dra dit.........! Vad kul med en bil på en gardin ! Det blev ju riktigt häftigt !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Trist med snön men nästan allt är borta igen här i Göteborg.
    Tjocka vantar är ju mysigt men när man väl ska använda dem är smidiga vantar nästan bättre. Kanske att han upptäcker det när de fina gröna väl är med ute!

    SvaraRadera