onsdag, mars 09, 2011

En dag mitt i veckan!!!

säger det igen med risk för att det kan bli lite tjatigt.... det går fort nu...veckan, årstiden och...jaa. Hos oss har solen visat sej idag...mycket härligt trots att det blåste lite. Snön har krymt ihop ytterligare lite tuill...på en del ställen ser man gräset..eller det som ska bli gräs......
Jag har iallafall varit en sväng på stan...hos "garntanten" ( inte min syster) och hon har dom nya stickorna...som jag köpte på mässan i älvsjö..knitpro. Jag köpte lite tunnare stickor idag...3 och 3,5mm. Dom är bara sååå härliga att sticka med!! Jag har lite garn som jag ska göra sockor av och då behöver jag dom tunna..det ska vara SKÖNT att sticka!!!!
Men innan jag börja på sockorna ska jag göra färdigt fuskollen...det är nu bara hälften kvar av kragen....den blir nog klar imorgon...jag har varit på massage idag och kanske ska jag låta stickninge vila då...eller åtminstone mina armar....?

Kram

6 kommentarer:

  1. Knit pro stickorna är verkligen supersköna. Virknålarna också. :-)

    SvaraRadera
  2. Stickar nästan bara med Knit pro nu för tiden, men jag får hålla mig till metall för trästickorna lyckas jag bryta av på löpande band. Men det är samma kablar så man kan byta när man känner för det.

    SvaraRadera
  3. Knit Pro är helt fantastiska. Kan inte sticka utan dem. Men ibland blir jag ju tvungen för jag har inte hela serien!

    SvaraRadera
  4. Har också kommit på att med bra stickor är det absolut mycket roligare att sticka! Beställde metall rundsticka nr 2,5 (Drops) från Yll&Tyll ... så sköna...

    SvaraRadera
  5. Dom Knit Pro stickorna är kanon. Tack för hjälpen men jag hittade inget som jag tyckte att jag ville sy till Fredrik det en segelbåtar som han vill ha. Men jag skall spara sidan om jag vill ha något annat.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin julklapp! :) Oj vad många fina vantar du stickat. Själv fick jag Vantboken i julklapp, så framöver blir det vantar på mina stickor också! :)

    SvaraRadera