torsdag, mars 24, 2011

Jag köpte en bok....

..idag...som Babben föreläste om igår.... Jag hade inte så mycket pengar med mej igår när jag var på föreläsningen...men idag när jag var på matbutiken och handlade lite så...hittade jag denna bok i pocketformat. Det går alldeles utmärkt att läsa pocket, det är bara synd att den inte är signerad...det blev böckerna igår...man kan inte få allt!

 Ser ni???? Snön är nästan borta.... snart är det dax att fixa uteplatsen och ta fram solstolarna......
Köpte nya stickor igen....fast metallstickor...det blev lite tråkigt att sticka med dom tunna trä stickorna (Knit Pro), garnet ville fastna i skarven mellan träet och metallen...någon där ute använde metall stickorna så jag beslöt mej för att prova. Stickor 3 och 3,5 är kanon. Inget fastnande med garnet ...det löper på kanonbra. Tjockare stickor typ 4 och 4,5 går jättebra i trä...dom är släta i skarven!!

Så naturligtvis blev jag tvungen att börja på ett par nya sockor......Jonas är glad..dom är till honom!!

                                                                                Kram


2 kommentarer:

  1. En härlig kvinna hon Babben !!! Sådana föreläsningar ger en kick !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åh, berätta om boken är bra. Fast det var dumt sagt. Klart den är bra för det är ju fråga om Babben! :)
    Till vårt hus kom en försändelse från Adlibris igår och för en gångs skull så var där några titlar åt mig också i paketet. Bland annat Från vaggan till deadline av Robert Gustafsson. Ser framemot att läsa den, men tror att jag sparar den till påsken.
    Tack för tipset om KnitPicks.
    KnitPicks ändar är för spetsiga för garn som innehåller olika kvalitéer och lätt delar på sig. Till mitt senaste projekt kör jag därför med Addis metallrundsticka. Hemskt att behöva ha så många olika stickor...

    SvaraRadera