onsdag, mars 02, 2011

Svårt att bestämma mej...

..har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra med min kofta...troligen blir det mönstrade ärmar...
Jag låter den stickningen vila några dagar så kanske jag blir lite taggad och stickar färdigt den.
Så ikväll tog jag fram ett nystan Alfa från Sandens Garn och en beskrivning som min mamma använde när jag var liten.... det blev ett par små, små vantar i lovikka modell. Under den slätstickade kanten finns det resårstickning, det gör att vanten sitter bättre på små barn...( hoppas jag iallafall).
Jag vet en liten söt aspirant... hon ska nog få prova om den här modellen är bra...och det bästa är att det fortfarande är vinter, kallt och snö...då blir det lättare att prova tjocka vanter...tänk om det varit sommar..hade hon blivit glad då?? Nej det tror jag inte.

Kram

3 kommentarer:

  1. Söta vantar! :)
    Personligen tycker jag du ska ha mönstrade ärmar på koftan...

    SvaraRadera
  2. Söta små flickvantar. Håller nog med föregående om koftärmarna :-) Igår blev jag helt oväntat inbjuden av några trevliga tjejer att vara med på syjunta!!! Var faktiskt en hejjare på mönsterstickning. Stickade mössor och tröjor som tonåring, nu minns jag INGET. En stickbeskrivning är nuförtiden grekiska för mig. Har tänkt plocka upp intresset men känner inte att tiden räcker till. Har för många intressen...inte minst att slappa ;-). Vi får se hur jag hinner med!? Var bor du förresten? I vilken stad? Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha tror vi kommenterade varandras bloggar samtidigt :-) När man tänker på trollen... Kram igen

    SvaraRadera