måndag, april 25, 2011

Gäääsp....

..ja jag är faktiskt jättetrött.... grabbarna har haft kompisar här inatt...dom skulle "lana"...och det gjorde dom!!! Sammanlagt 6 pojkar i ålder 16- 17 år...med hemska basröster som blev hur höga som helst när nattens tystnad har svept över familjen....lyckliga jag lyckades höra dom fram till klockan 06.00 imorse...gick och kollade om nån mot förmodan hade lyckat somna, för det hade inte jag. Inte då...grabbarna  iallafall mina är ganska trötta nu...tack och lov...kanske dom kommer isäng tidigare ikväll??!!
Vi har ändå lyckats göra lite nytta trots allt. Vi har varit hos "skogens"och Albin har hjälpt till med taket på lillstugan, Mats hjälpte till att hugga ved och jag staplade veden...riktigt roligt men jag vet varför jag har valt att bo i stan och ha värme i mina element utan att behöva anstränga mej.... Jonas lekte och Philip hade full kontroll på övriga familjen....
Väl hemkomna och mätta imagen så blev det lite symaskin för mej...inte färdigt än men kan visas så småningom....Den här måndagen är ju "röd" så vi har inte sykväll förrän nästa vecka. Nu ska jag ta´t lite lugnt...sticka en liten stund sen blir det sängen...så jag orkar upp imorgon...
                                                       

                                                                Kram

2 kommentarer:

  1. Gu´ vad jobbigt när man inte får sova ordentligt. men vad gör man inte för sina gullepluttar. Jag har barnbarn som lanar och det brukar bli samma resultat som hos dig !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fin kofta :-)
    Då har du haft tur ändå som haft dina berner kvar så länge!
    Och du är alltid lika välkommen in på min blogg! Spännande att se hur det blir med Malva och Gazton nu...
    Kram

    SvaraRadera