måndag, augusti 15, 2011

Med eller utan vatten...?

Ny läcka...men vi har haft tur, det har varit storläckor  här i Nyköping sedan i fredags. Vi har fått druckit köpevatten, sen behövde vi bara koka vattnet över helgen. Sen kom det ett nytt besked....ny läcka  och  möjlighet att hämta vatten i tankar...vi har fortfarande lite köpevatten kvar att dricka. Vi har oxå vatten i våra rör men vi får vara sparsamma så att vattentornet kan fyllas igen. Hoppas nu att dom gamla rören håller när senaste läckan är lagad.
 Och eftersom det inta fanns något fritids för Jonas idag  så hade jag semester, Jonas ville gärna leka med kompis...det fick han...sen ville han titta på film...så jag åkte en kort stund till min syster. Jag har lite pärlor liggandes i min lilla låda som jag tänkte göra nåt med. Och jag gjorde några stickmarkörer, jag har sett så fina i  några bloggar så jag ville prova själv. jag har gjort ett par tidigare så jag vet att de funkar. Nu blev det fler. Typ 11 stycken....
Framåt kvällen blev det lite stickning....min kofta i blixtljus.....

min kofta i vanligt lampljus.... Det är svårt att få fram rätt färg....

Kram

2 kommentarer:

  1. Å, jag hade bara sett så fina stickmarkörer hos Dig förut!!!
    Själv har jag superfula i plast som dessutom bara lossar hela tiden. Nästan 40:- för dåligt fungerande plastskräp:-(
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina stickmarkörer! :)

    SvaraRadera