fredag, oktober 21, 2011

En påse med tråd!!

Ja, just det .... det låg i min postlåda idag.
 Flera vackra färger som jagbehöver när jag sak brodera på symaskinen.
Nya vantar har jag oxå börjat på. Tummen på sista rosa prinsessvanten blev färdigstickad imorse...och när jag kom hem och vi ätit så blev det en"blåklint" som jag fastnade för. Jag  har plocklat farm turkos och svart..nu vet jag att blåklinten har en annan blå färg men jag ville använda min favoritfärg. Jag gillar den "skarpa" kontrasten mellan tex två  färger lika mycket som den "dova" kontrasten i pastelliga färger...det beror på vilket humör jag är på. Nu ska jag sticka ett par varv till...sen blir det Jan Guillo och sängen..( hans senaste bok alltså) imorgon är det tidigt upp...ska klippa mej och bli snygg i håret...hoppas jag.

Kram

6 kommentarer:

  1. Så fina färger! ....både på trådrullarna och på vanten! =)

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt!!!
    Fattar fortfarande inte hur du hinner!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen fått stickat många vantar den sista tiden, väldigt fina dessutom!
    Kan undra hur många mil tråd du använder på ett år? :-)

    SvaraRadera
  4. Ohh "Me like"" Jag har sj gjort halvaantar i just turkos o svart!! Det blir såå snyggt!Önskar dej en härlig helg!!=)

    SvaraRadera
  5. Verkar så kul att brodera med maskin...tänk vad mycket fint det går att göra!
    Vad har du för maskin? Har ibland funderat på att köpa mig en...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  6. Fin nästa berner-broderi-tröja blev :-) Jag är så nöjd med min :-)Men börjar ju bli för kallt...kanske ska skicka en väst av nåt slag!? Ja vi får se ;-)
    Otroligt vackra blåklintvantar...som Susanne sa...fattar inte hur mycket du hinner med!!!
    Kram

    SvaraRadera