söndag, november 27, 2011

Då är det advent!

Och när jag tittade runt lite på bloggarna så ser jag så många vackra adventsljus och många fina idéer om hur adventsstakarna ska se ut. Vi firar samma sak men vi gör det på vårt "eget" sätt!!
 Detta är vår adventsstake i år...vi har ingen riktigt fast tradition om hur det ska se ut, vi gör det som faller oss in  just det den här gången...i vår adventsstake ligger kaffebönor på ett porslinsfat och 4 korta blockljus. Inte så mycket dekoration men det passar oss.
 Jonas har tänt det första ljuset och ville föreviga den bilden av att ljuset är tänt.
Fö har det varit en dag med blandat väder och lite städning hos oss...ingen skyltsöndag gick vi på  utan tog ett tag med dammsugare och snyggade till ´lite.... vi har ett födelsedasgsbarn i veckan....mellansonen fyller 16 på tisdag och då måste det fixas till lite så vi kan sitta och fika nånstans ( har varit lite mycket bakom symaskinen och stickorna, det ligger små, små trådar lite överallt...).
Iallafall så hann jag sticka lite oxå...har nu kommit till hälarna på dom röda sockorna oxå...så nu är det 2 par hälar...eller 4 stycken kvar..... imorgon är det sista sykvällen inför hösten....

Kram

3 kommentarer:

  1. Kul med kaffet på fatet.
    Här har vi en annan variant.
    Vätskefyllda gelékulor på vit rund adventsfat.
    Limegöna och turkosa svampar och lila ljus;-)
    Kanske visar upp den någon dag!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. vad fint du har gjort. Jag har också tittat
    runt på vad andra har gjort.
    Kram Hoffmansdesing

    SvaraRadera
  3. Kul, jag tänkte också ha kaffebönor till adventsljusstaken. men så hittade jag små äpplen, och lite stjärnanis. Man kan ju lägga i princip vad som helst på faten. Fint blev det!!
    Kram

    SvaraRadera