söndag, december 18, 2011

Nu har vi hitta vår julgran.

Och det bästa av allt...vi behövde bara sätta namn och telefonnummer på granen så kom den hem på kvällen och då betalade vi vad den kostade...det blev inget xtra för skjutsen...  bra va!!
Så "dan" för julafton kommer den i och ska få sin klädsel... med ljus och vackra kulor.
 Snöat har det gjort nästan hela dagen...men det är så blött, så blött....tempen ligger runt 0:an. Det ligger nog inte kvar imorgon tyvärr...nu är det tid för blöta och slaskiga skor, overaller och jackor..... Hade varit bättre om det blev lite kallare.
Stickade några varv på julklapps sockorna...jag är inte riktigt nöjd med hälarna på sockorna så jag tänkte prova en häl som jag  stickar i efteråt.....har provat den förut och det blev bra tycker jag. Så jag stickar väl vidare och ser vad som händer.... jag har ett par julklappssockor kvar sedan....

Kram







2 kommentarer:

  1. Ja fy sicket trist väder det är! slaskigt och blött. Jag vill göra islyktor på julafton så det behövs ett par grader minus....det kan jag bara drömma om.

    å så fina sockor, men är det inte stressigt att hinna ett par till innan julafton?

    SvaraRadera
  2. Det var ett smart sätt att få granen hem. Här går vi ut i skogen på mannens jaktmark . Riktigt nöjd med granen i år, faktiskt. Kram Eva

    SvaraRadera