lördag, januari 21, 2012

Gamla strumpor får nytt liv.....

...Iallafall i Jonas värld. Det här är en ödleorm...Jonas har gjort ett par till men dom ligger kvar i skolan.
'
 Han är envis och försöker sy fast knapparna för glatta livet, jag har hjälpt honom lite.....
 ..när han skulle sy fast tänderna i munnen som består av ett skärpspänne med små glaspärlor i visade han tålamod, STORT tålamod!! Jag vet inte hur många gånger han sydde ihop strumpan och fick klippa upp stygnen för att gör om, göra om göra om...innan han bad om lite hjälp. Det är min lilla son det och jag är mycket stolt över tålamodet...jag hade gett upp för lääänge sedan!!!
 Har gjort ett par Jeep märken som en kille ville ha..det här är proverna som han ska kolla på, får väl se om nåt av dom passar och vilken färg han vill ha på märket.....
Var ner en sväng på stan för att kolla in rean lite , Jonas har vuxit så väldans på längeden så byxorna och tröjorna är alldeles korta i både ben och ärmar...så chinos, jeans, tröja, skjorta, kalsonger, en höst/vinterkavaj och ett par innegympaskor och några par strumpor blev det och ett riktigt bra pris blev det oxå!!!!
Sen blev det sängen en stund för mej, huvudvärk och frossa.....så en stor fleecefilt och tjocka sockor på fötterna samt en stor febernedsättande tablett....piggnade till vid 19 tiden.....och ...naturligtvis .... något invirad i fleecefilten tog  jag tag i sockorna igen...nu är hälen klar på socka nr 2...
Känns som om jag behöver en stor tablett till...och lägga mej i sängen....

Kram

4 kommentarer:

  1. Hoppsan!
    Kreativiteten står högt i taket hemma hos er!
    Ta hand om dig, låter som att sjukan är på väg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ödleormen är bara för underbar =)

    SvaraRadera
  3. Ja, det tålamodet är ju beundransvärt. Hade jag haft hälften av det hade jag varit nöjd!

    SvaraRadera
  4. Härligt med ung kreativet!
    Hoppas du mår bättre idag

    SvaraRadera