fredag, januari 20, 2012

Idag har det varit en sån där dag som man inte vill ha!!!

Det började redan på morgonen...när jag skulle sätta mej på cykeln och åka till jobbet. Normalt tar det en kvart att cykla  så jag vet precis när jag behöver åka för att passa tiden...jag gick faktiskt ut en stund tidigare än jag brukar och tur var väl det! Trampar igång och får tvärnit, kollar vad som hänt...fixar och trixar, det är kedjan som tokar sej...trampar igång igen och...tvärnit med trassel i kedjesystemet på cykel dj.#?"!!&%..en!
Bara att ringa och säga till...kommer till jobbet ,en kan bli något sen...goa arbetskamrater erbjuder sej att hämta upp men men jag tackar nej och går med raska steg. Det hela tar ca 40 min och jag kom bara ett par minutter försent. På hemvägen blev det oxå lite stressigt eftersom jag hade en tid att passa på fritids men jag kom lagom dit oxå...raska ben man har. Dessutom har det varit skridsko underlag på alla vägar, både gång och cyklelvägar. Tur att jag inte trillade utan höll mej på benen hela vägen. Så nu ikväll är jag lite öm i kroppen, när man går på spänn hela tiden blir det väl så..det får bli en värktablett innan sänggåendet.
Iallafall så han jag sätta mej bekvämt i fåtöljen och sticka ett par varv...socka nr 1 är nu färdig och början på nr 2 är igång.....Jonas har suttit med sitt pyssel och vi har hjälpt varann lite , kommit med lite tips och idéer...Jonas har skapat strump dockor, både hemma och på fritids.....jag ska fota dom vid tillfälle för dom är så söta....

Kram

3 kommentarer:

  1. Hoppas att denna dagen börjar bättre!
    Det gjorde inte min!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken dag!
    Men den slutade ju rätt bra ändå...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Sicken dag. Ja halt var det ordentligt.
    Hoppas nästa dag blev bättre. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera