söndag, april 22, 2012

Söndag med sovmorgon och kalas...

,,Jonas har varit på kalas igen och det gick hur bra som helst. Kamraten som fyllde fick en handduk med motiv och namn och hon blev jätteglad. Det blev hennes mamma oxå, hon skvallrade att ryktet går....Jonas ger bort så fina handdukar när man fyller år. Jag blir glad när mottagaren gillar sin present och kanske det kan bli en beställning eftersom barnen har syskon..... (och syskon blir avundsjuka)
 Albin, min äldsta son hjälpte mej att fixa uteplatsen idag, han skurade hela trädäcket så när det har torkat ordentligt ska jag olja in det...och jag kunde sätta mej och sticka en stund...baksidan på fram stycket...trassel och trådar i mängd....men vilken tur att ....
 ..det ska se ut såhär på  framsidan.....
 baksidan igen när hela figuren är färdig......ännu fler trådar.....
Såhär blir det när det är klart....fattas ärmar och halsmudd....det kommer  men nu ska jag lägga upp till den lite större tröjan först och göra farm och bak stycket... sen får jag se hur många nystan garn till jag behöver köpa... kanske ett av varje färg (turkos och grå) till är vad som behövs....

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken liten kille eller tjej som helst skulle tycka att dina tröjor är jättefina! Och så är det kul (och praktiskt!) med namnen på.

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir. Lycklig den som får en sån fin tröja.
    Kram

    SvaraRadera