söndag, maj 27, 2012

Idag är det alla mammors dag!!!

Och mitt morgonkaffe fick jag koka själv....Ingen var vaken före mej , jag som låg kvar ända till kl 09.00!!
Nåväl , det kanske inte är så viktigt att få en dag som man blir lite "extra tänkt"på, förhoppningsvis tänker barnen på "en" varje dag. 
Vi, Mats och jag tänkte lite på våra mammor iallafall, vi fick lite kaffe hos dom och dom fick varsin vacker blomma av oss att förgylla trädgården med, det blev mycket uppskattat. 
Jonas fick lära sej att sköta gräsklipparen och grästrimmen idag så nu kanske jag slipper tjata på de stora pojkarna om gräset...det vill Jonas ha som syssla. Det får han gärna, (det blev min morsdagspresent.)

Lite stickning så här på kvällskvisten blev det oxå, nu har jag stickat mer än vad jag har kvar på den "gamla" tröjan. Jag har gjort 5 pippiränder och ska ha 6 ränder innan jag delar på arbetet, sen blir det  stickning med både räta och aviga varv.... 

Kram



1 kommentar:

  1. Ingen frukost på sängen här heller, men fin lunch fick jag!
    Du blir nog klar med tröjan i tid ska du se.

    SvaraRadera