tisdag, maj 22, 2012

Nu blev det inte så....

..bra som jag tänkt..eller hur blev det egentligen??
Har just provat tröjan på sonen...inte bra alls....vi mätte och mätte men det stämmer ändå inte ...tröjan blir alldeles för STOR....Ja, ja jag kollar på den imorgon så får jag börja om från början.... Men jag har rätt garn, rätt mask täthet...och rätt mått enligt mönstret...vet inte var felet är men jag får sticka lilla damstorleken till honom...som normalt är medium herr.... Jag har mätt stickningen och honom och måste ta bort 32 maskor på bredden...så jag gör det imorgon..... och hoppas ändå att den blir klar till skolavslutningen...??

Nu ska jag iallafall gå till sängs...hade ett sju...hel..tes åskaväder natten som var ...kl 03.00 vaknade jag av att det REGNADE!!!! Sen, ja sen kom den.... åskan...blixten och återigen åskan ...den höll som värst till ca halv 7 då slumrade jag lite och höll på att försova mej...sen småmullrade det en stund till på morgonen...vädret ändrade sej till det bättre framåt 9...Sen har det varit en kanondag...men visst är man trött.. 

Kram

2 kommentarer:

  1. Det där har jag också varit varit ute för, att masktäthet och mått stämt men att det ändå har blivit åt pipan fel på storlekarna. Misstänker att dom gjort fel med storlekarna i mönstret.

    SvaraRadera
  2. Så synd att repa upp!
    Kan du inte sticka färdigt denna och en ny ANNAN till grabben?
    Hade nästan önskat åska, men det kommer nog på torsdag!
    Då tränar KM ungdomar utomhus och det slår aldrig fel "dåligt väder" som ett brev på posten;-0)
    Kram

    SvaraRadera