tisdag, juni 26, 2012

Hann inte så mycket som jag ville....

..nej det gjorde jag inte...Vi var tvungna att åka och storhandla lite innan jag fick sätta mej framför tv:n. Sen skulle det plockas in oxå...
 Men sen... så fick jag sitta en stund. Ovansidan på "vanten från Skåne"
..och insidan av vanten..det blir liksom en helt annan vante när man använder andra färger än dom som är i mönstret. Tur är väl det att man kan göra  lite som man vill....alla har vi våra favoriter. Fast när jag sitter och tittar på vanten så är färgerna grått/rött/vitt och svart nog typiskt Skåne, husen på gårdarna är ju lite i dom färgerna, jag tror att det heter korsvirkeshus (kan ha fel). Och Skåne är ju ändå väldigt vackert!! Jag har cyklat till och lite i  Skåne, det var en spännande resa tillsammans med min familj.... Kanske gör vi om det nångång...fast någon annan del av Sverige....

Kram

1 kommentar:

  1. Det är väl både tur och roligt att man kan ändra på något.
    OM man nu följer mönstret till punkt och pricka så kan man ju iaf "flöjta på" med färgerna!!!
    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera