lördag, juli 28, 2012

En dag...inte som alla andra....

Nej, för idag cyklade vi!
 Ja, vi åkte bilen till Bergslussar och kollade in lite båtar som slussades på Göta kanal. Mycket spännande! En dansk sjöräddningsbåt.... som skulle vidare till Kalmar....
 Jonas kollar hur vattnet....
 forsar fram i slussen för att ta båten till nästa nivå i vattnet...
 Fika hade vi med oss och det smakade rysligt gott....
 sen kom vi fram till en plats i kanalen som hade frifart...många fina snabba båtar såg vi där....
 fler båtar....
 och ännu fler...snabba.....
 Våra grannar frågade os om vi ville göra dom sällskap på en cykeltur bredvid götakanal...vi cyklade och cyklade och cyklade.....
 Trångt  på grusvägen men vi fortsatte att cykla.....
 Fina båtar, snabba båtar....
 vackra båtar...vi cyklade ända fram till Borens berg...tog en fika till och köpte lite glass och sedan vände vi på cyklarna för att ta oss tillbaka....
 Får fanns det gott om, nyfikna får...kollade om jag hade nåt gott fika kvar...men det hade jag inte!!
 Väldigt nyfikna!!!
 Jonas blev lite trött i sina ben, han fick trampa dubbelt så många tramp som jag så jag förstår att han fick lite syra i benen...det löste Mats, han kopplade ett långt snöre i sin cykel och fäste det med en krok i Jonas cykel. Nu gick det bättre att cykla....
 Ett litet dopp för den som ville...jag tyckte att det var lite, lite svalt i vattnet....jag doppade bara en fot...
 Korna gillade att bada....
sista kortet innan vi kommit fram till Berg igen...turen blev ca 4,3 mil. 
Bra jobbat för oss och tack till mina grannar som lät oss få följa men på detta äventyr.
Nu blir det sängen ...rumpan ömmar lite så jag sitter inte framför tv:n ikväll....

Kram

4 kommentarer:

  1. Förstår att du är öm i rumpan!
    Härliga bilder på båtarna!
    Har inte varit i kontakt med mor än.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. OJJ!!! 4,3 mil?! Att din rumpa ömmar förstår jag! AJ! Men vilken härlig cykeltur. OCH bra väder ;-)
    Tack för din röst :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tog med Linda på "hemlig" utflykt till Bergs slussar förra året. Jag hade precis upptäckt nöjet med att kolla in folk som ska slussa och ville ju gärna dela med mig av den glädjen.....

    SvaraRadera
  4. L¨åter som en härlig dag !=)

    SvaraRadera