tisdag, september 25, 2012

En är...

klar förutom tummen...den andra är påbörjad.
Mitt andra par vantar i Rauma finull, lättstickat garn...ska bli intressant att se hur det blir när dom är "tvättade" och lagda  på tork.....
Annars blev det inte så mycket gjort på stickfronten ikväll... ibland är det andra saker som ska göras. Först ut var Jonas som ville gå och kolla på luftgevärsskytte...sagt och gjort, till idrottshallen/eventcentret bar det. Prova på dag på skytteklubben. Jodå så att Jonas kommer nu att tillbringa sina måndagar på Rosvalla och i skytteklubbens lokaler och träna luftgevärsskytte. Gubben min har oxå hållit på i unga år, våra stora söner har provat dom oxå...
Sen bar det iväg till vännerna som hjälper till med våra datorer...Albins dator behövde lite hjälp...den blir nog klar innan veckan är slut (hoppas Albin iaf). Gott fika fick vi oxå!! Och som om inte det var nog...kom jag på att vi ska ha fikabröd med till en fest i Jonas klass och ena dottern i familjen är utbildad och gillar att baka och laga mat...så jag beställde fikabörd!!! Bara att betala och hämta när det är dax.Slipper baka  själv, passar mej utmärkt.Och inte är jag så bra på att baka heller...

Men nu måste jag nog gå till sängs...läsa lite kanske....trött som en tok är jag, det verkar som om jag inte kan få nog med sömn, vad det nu kan bero på  .... hösten, kylan, mörkret....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar