fredag, oktober 19, 2012

Det regnar idag oxå....

..och jag som fästade alla trådar igår på mina sockor och vantar....Vad ska jag göra idag då....Sy? Näe så blev det inte...ville sitta och kolla på tv så då väsnas symaskinen förmycket. Jonas ville gå på skoldisco så det är bättre om jag stickar lite.... lätt att "släppa" när han vill bli hämtad.
Så jag tog fram ett mönster som jag har fått av Tiina .
Mönstret såt på finska och det är ett språk som jag inte behärskar...men kollar man på bilder och har lite vana av att sticka så gör man lite som man vill.....Först gjorde jag en rät-stickad kant  som mudd men ångrade mej och gjorde en slät-stickad kant med lite färg-byten istället.  Kan nästan se ut som små, små bär och lite gröna blad. Sen kommer det lite större mönstret...jag tycker nog att det kan föreställa lingon tex...Och svart med gröna och rött tycker jag är snyggt. Jag stickar vidare på vanten så får jag se hur den blir när den blir klar.

Imorgon åker jag och Katta till syfestivalen i Älvsjö!! Det ska bli så roligt så!!!!Troligen skulle det kunna bli lite dyrt oxå...får väl hålla hårt i plånboken....Men lite får jag nog handla.... bäst jag går och lägger mej  nu då, så jag orkar imorgon.

Kram

3 kommentarer:

  1. Hittade hit och har läst om hur du stickar hälar. Vad bra att du visar på bild hur du vrider maskorna.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med Syfestivalen, hoppas att ni får det trevligt.
    Jag och Linda ska åka till Ateljé Norrgården för att klappa/köpa lite garn.

    SvaraRadera
  3. Javisst är de fina vantarna..Jag har samma fast i lila-grönt o svart..Ha en bra helg.

    SvaraRadera