måndag, oktober 01, 2012

På bättringsvägen...

..så känns det iallafall, huvudvärken håller sakta men säkert på att lämna mej och  det kännas som om huvudet är "mitt" igen. Vilken tur...att jag inte fick nån annans huvud, kanske hårfärgen eller näsan inte passat mej ; )
 Iallafall så satt jag en stund vid symaskinen, den klaras sej ju själv om jag bara kollar på den och byter tråd när den säger till.... Ett motiv som jag gillar jättemycket, broderiet kommer från attitude, ett av Inspiras kollektioner. Det finns så många läckra färgstarka motiv i den samlingen, jag har broderat flera av dom ...bla ett lejon med krona som sitter på ryggen på Jonas jacka.
 Ett stjärntecken blev det oxå Oxen, broderiet kommer från smartneedle. Alla stjärntecken  i den samlingen är kanonfina, dessutom finns det en text till alla broderierna.

Igår när jag var som piggast la jag upp till ett par sockar som jag blev så förälskad i....det skulle ha varit svart och lila men jag hade inte så mycket lila hemma så det fick bli grönt isället. Roliga att sticka men jag har en bit kvar på denna sen ska det bli en till....

Kram

3 kommentarer:

  1. Vilken fart du har på stickorna, ett par vantar per dag? :) Fint blir det!

    SvaraRadera
  2. Det är ju otroligt vilka fina broderier det finns.
    Jag håller på med att minska mina bilder som jag fick tips av dig om. Vilken storlek har du på dina foton? (I runda slängar)

    SvaraRadera
  3. Måste ha missat dig i går!
    Skönt att du kryat på dig!

    VILKA SNYGGA STRUMPOR!!!

    Kram

    SvaraRadera