lördag, oktober 13, 2012

Solen har varit framme idag och ...

..då får man passa på..... Jag (och maken till viss del) har plockat undan ute möblerna och tagit ner paviljong taket  ställt undan grillarna och kastat alla ned fallna löv....det var massor med löv och det sitter fortfarande en hel del kvar i träden... dom får jag väl ta i vår... Så mao har vi "stängt" sommaren och  inväntar vinterhalvåret. 
Sen framåt kvällen blev det lite stickning....men inte på vantarna, nä garnet är tillfälligt slut i mina gömmor och kommer på måndag till min postlåda, (Hoppas jag ) så dom får bli färdiga.
Då fick jag leta lite till...ett par hjärta sockor ska det bli....garnet är 7 bröder, gråbeige, vinrött och lite svart. Mönstret hittade jag på Drops.  Egentligen skulle jag ha stickat sockor i rosa men jag hade inget rosa hemma, det är ju rosa månaden, ja, ja, kanske kan köpa nåt fint rosa  garn och sticka ett par sockor till...hm, tål att tänkas på.
Det blir ett par varv till sen måste jag nog sova.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar