fredag, november 23, 2012

Redan fredag...fort gick det...

.. förstår inte hur fort det kan gå? När man var mindre villa man att det skulle gå fort så att man fick fylla "det" och nästa grej var "det"... Nu har man liksom inte så bråttom längre ..att fylla eller att  julen måste komma eller sommarlov... Lugnt konstaterar man att tiden går och det kan man inte göra så mycket åt. Ta vara på det som är...djupa andetag och meditation...och där ingår min stickning!
 Så har jag äntligen tagit tag i min fästarlåda... ettpar herrvantar ....
 ..ett par till....
 ett par juliga damvantar....
 ..och lite mer som låg i lådan....det ska läggas i fuktiga dukar först innan det är riktigt klart....
 Så här ser det ut nu...i min fästarlåda....
 Nåja jag tog tag i Jonas sockar oxå...han längtar så efter dom.
Sen då...vad ska jag göra härnäst....sätta mej och rulla tummarna???? Kanske..eller oxå tar jag tag i det som jag gillar av hela mitt hjärta...symaskinen....Nåja jag kan ju inte sitta och bara göra ingenting framför tv:n heller, hittad lite Raggi och la upp till ett par damvantar.....enkla med kiltumme och låter garnet mönstra vanten. Stickar båda samtidigt...då blir dom exakt lika stora/långa.

 Imorgon är det julmarknad.
 Jag tar med mej mina broderade handdukar och väskor/kassar och åker dit. Hoppas att det blir lite försäljning. ( då köper jag nya handdukar och brodertråd)
Kram

3 kommentarer:

  1. Tror det är viktigt, att vi har något som verkligen är vår "meditation". Vårt andningshål.
    Som vanligt Bettan, sååå fina vantar!!!
    Lycka till med försäljningen i morgon ;-)
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Javisst går tiden!
    Ibland alldeles för fort!
    Gillar de röde, grön, svarta!
    Köpt lite nytt ullgarn i dag.
    Redan testat.
    kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till med försäljningen,
    Kram

    SvaraRadera