lördag, november 10, 2012

Stickbesök....

..vilken kväll det blev....
grannfruns gubbe jobbade ikväll, min gubbe jobbar oxå ikväll/natt.... och då får man lösa såna problem...inte ville vi sitta själva på var sitt håll..nejdå. Grannfrun kom in till mej med både vin och stickning.....vi kan ju alltid prata maskor och annat skojigt.
 Mina vantar som jag la upp till igårkväll/natt blev klara...... troligen pga det trevliga sällskapet.
Så då får jag börja på nåt nytt...och då blev det Uppsalavanten....svart och blodapelsin (skulle jag vilja kalla färgen). Jag köpte materialet när jag var på Älvsjömässan men har inte kommit igång förrän nu.

Nu har grannfrun gått hem och jag stickar nog ett par varv till innan jag går till sängs....inväntar sönerna som är ute och ränner....innan jag somnar....

Kram

3 kommentarer:

  1. Fint, som vanligt;-)
    Rödvin somnar jag av inom en halvtimma!
    Det var ingen hit när min grannfru kom hit med det förr!
    Annars var det trevligt, men nu är det slut med all alkohol!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att ha sådana grannar !! Vantarna ser toppen ut !! Kram Eva

    SvaraRadera