fredag, december 14, 2012

Fredag igen, fasligt vad det går fort....

..kollade i almanackan idag...får se att det bara är en dryg vecka kvar till julafton.... Ja, men inte stressar jag för det inte....(tror jag) Klippning av hela familjen blir det imorgon, det gäller att samla ihop oss...På söndag blir det troligen en gran inköpt..... om vi hittar nån fin förstås....Sen blir det som vanligt , jobba lite och handla lite julmat. Det ordnar sej i år oxå...som alltid.
 Lite garn blev det inköpt idag...undrar varför??? Jag kan visst inte går förbi, se förbi eller låta bli garn som jag tycker är fint...ett sockgarn blev det iallafall. Jag ska nog använda det som mönsterfärg i sockor el vantar...vi får se.
Pippi sockorna  är färdig stickade, dom läggs i fästar lådan så länge...just nu är jag inte fäst sugen ; ) .

Började på ett par nya sockor idag, lucka nr 6 i den  Här  kalendern hos Drops. Jag köpte garnet på Älvsjömässan/syfestivalen och nu måste jag ta tag i det...det kan inte bli liggandes längre....Det svarta är Opal och det andra är Fame rand, turkos/blå. Kan bli fint tror jag....

Kram

1 kommentar:

  1. Klart det blir fint!
    Har nog aldrig sett något som inte är det hos dig!
    Kram

    SvaraRadera