måndag, december 10, 2012

Jag ser det snöar, jag ser det snöar....

..är det inte regn i flera dagar så är det snö i mängder. Men jag föredrar snön, man blir liksom inte riktigt lika blöt av den om man inte går in förstås ...utan att "skaka" av sej. Fick leta fram bilen idag igen på jobbet....jag säger bara det  tur att den har en färg!!! Hade den varit vit hade jag inte hittat den!
Nobelfest....den blev jag inte bjuden på men jag har suttit hemma och kollat en liten, liten stund...prinsessan Madeleine blinkade så tröttsamt med ögonen flera gånger...undrar om hon bara var trött eller smått uttråkad? Det kan inte vara lätt att sitta och höra på allt som ska berättas om respektive pristagare...jag hittade snart en annan kanal att kolla på. 
Stickningen går framåt...vante nr 2 har just fått tummen markerad.... Jag stickar vidare ...imorgon ska jag ta mej till min systerdotter och hjälpa henne vidare i mönstret på hennes val av Vottelongvantar testet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar