söndag, december 02, 2012

Kalla, vintriga söndag!!!

Då har den kanske kommit ...vintern, hoppas att den stannar över jul med snö och lagom kallt. Inte så kallt som ikväll, -13.3 grader.
 Idag har jag suttit inne , med ljus tända och stickat lite, sockorna är nästan klara det är bara hälen som fattas. Jag hinner göra den innan sockorna kommer på fötterna :).
En lite tur ner på stan, trotsade kylan , för att kolla på skyltsöndan...den var väl sådär. Det var väl inte så värst mycket julskyltning i fönsterna... inta som det var "förr". Väl hemma igen tände vi nya ljus för att få lite mys.
Blev sugen på att börja med vottelongens vantar.....jag har valt herrmodellen. Den ska bli till mellansonen i familjen där av färgvalet....han gillar grönt och eftersom jag inte hade så jättemycket av den så får det bli mönsterfärgen. Han vet inget än så ni får inte skvallra ; ).

Kram

1 kommentar:

  1. Härliga sockor, så sköna att ha nu i vinterkylan. Jag har fått en idé. Mejlar dig snart. Kram Eva

    SvaraRadera