lördag, januari 19, 2013

Shit vad kallt det har varit..

..idag, vi har inte haft kallast i Sverige men det är kallt...just nu -15 grader men det har varit nere på -19 grader på eftermiddagen. Inte så man har lust att gå ut precis. Som min mamma brukar säga: Fint väder ute att vara inne i! Ja, jag tror det stämde idag. Jonas var modig och drog till en kompis och dom var ute och lekte!!! Fantastiskt!! Nu är han väldigt trött och har varit det sen han kom hem, det är väl kylan som tar "musten" ur honom...dags för "lillen" att sova. 
Lite stickning blev det idag iallafall....jag vet inte ur vanten kommer att bli...det är 78 maskor och stickor 2,5 mm så vantarna blir ganska stora. Jag vet inte om det funkar att lägga dom i tvättmaskinen när dom är färdiga, har aldrig provat med alpakkan förut... Nån som har erfarenhet av att tova vantar i maskin, stickade i alpakka??? Skriv gärna en kommentar isåfall. Tack på förhand. Jag får väl skriva upp färg numren så jag kan köpa nytt om jag skulle misslyckas med paret. 

Nu ska jag kura en stund i fåtöljen innan jag tar natt.

Kram

1 kommentar: