fredag, januari 04, 2013

Upprepa...

..är det samma som att repa upp??
Skulle tro det , hos mej iallafall, garnet kan ju räcka hela vägen...hahahaha
 Jag repade upp vantarna en bit igen...blev inte nöjd med tummen och fick inte till det på ett bra sätt med alla maskorna efter ökningarna till tummen.
Det blev så många maskor att vanten blev alldeles förstor... Men nu tror jag att jag är "rätt" ute. Jag stickar med 68 maskor, stickor 2,5mm, gör tummen över 14m (istickad)  och mäter när jag ska göra topp ihoptagningen... Om jag behöver repa en gång till...tror jag att jag väljer an annan modell.... men detta är 3:dje gången jag stickar vanten så det blir säkert bra....

Kram

3 kommentarer:

  1. Tredje gången gillt med andra ord. När jag stickar vantar så gör jag oftast istickad tumme eftersom jag tycker att tumme med kil är svår att göra. Har provat några gånger efter norska mönster men har alltid fått ändra lite efter eget huvud för att få ihop det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland blir det lite så. Men jag kom på hur det skulle vara precis när jag hade repat upp och påbörjat den istickade tummen. Man ska ju utesluta maskorna som är "tomma" i mönstret...ibland får hjärnan frispel och bromsas så tankarna finns på annat håll.. ;) Jag kommer troligen att göra ett par vantar till men som mönstret säger bara för att prova om jag kan...
      Kram sytanten

      Radera
  2. När jag har stickat de vantar som jag nu håller på med ska jag försöka mig på något av mönstren i vottelongen och då försöka mig på kiltumme.
    Kram brännastickan

    SvaraRadera