lördag, februari 23, 2013

Hm...hur ska det vara...?

Nja, kan vara lite svårt ibland att bestämma sej. ...
Den vänstra vanten är stickad med stickor 2,5 mm...den blir lite stor tycker jag, visserligen kan man säkert tova ihop den lite men jag är inte nöjd med resultatet...dags att repa kanske ? Den högra vanten är precis påbörjad...stickor 2,0 mm...blir riktigt bra faktiskt...jag ska sticka en bit till så jag ser hur det blir och repar då upp den andra vanten. Man måste bli nöjd annars är det inget kul att sticka. Vantarna är så otroligt häftiga så jag bara måste få dom att bli snygga. Har även bytt ut det vita garnet från alpakka till fabel, det gröna och svarta är alpakka, dessutom har jag tagit bort lite resårstickning och gjort slättstickning ist...det blev mycket bättre..(tycker jag). 
Jag fortsätter en bit till så får vi se hur det blir.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar