onsdag, februari 20, 2013

Lite semester...

..har jag tagit, det behöver jag. Lugnt och skönt ska vi ha här hemma, bara vara och få lite lugn och ro och hämta energi, förkylningarna har avlöst lilla maken både titt och tätt...nu hoppas vi att det ska bli aningens lite bättre, att inte byta baciller med allt och alla utan vara tillsammans med dom egna bacillerna och mota undan dom.
Columnella som Yvonnes stickiga sida har skapat och som jag har fått provsticka är nu klara. Jag har stickat i Fabel (lilamelerad)och Fame (vita) och stickor 3.0. Roliga vantar att sticka och väldigt vackra. Lettisk fläta har jag oxå lyckats fixa till....på vante nr 2 blev det kanonbra,,,man måste ju lära sej under tiden man stickar....
Fick lite ryck, vantryck igen....beställde mönster från Jordis mönsterbutikk Kunde bara inte låta bli....vantar med grodor på . Maken är en lite grodsamlare så jag sk sticka grodvantar till honom....

Hittade oxå detta underbara mönster som är helt nytt i butiken....måste bara få sticka dom. Dom är så häftiga.... 
Vet inte vilket par jag ska börja med.....

Kram

1 kommentar:

  1. De blev jättefina med melerat garn. Tack för hjälpen. De nya mönstren är hur läckra som helst, särskilt kovantarna.
    Kram Yvonne

    SvaraRadera