lördag, mars 09, 2013

Idag har det varit....

..fint väder ute att sitta inne i...en aningens kallt tycker jag. Hade tänkt skotta mej en plats på baksidan och sätta en stol där...men nej, så blev det inte. Jag vänta väl några dagar till...tror att jag behöver sol och fräknar på näsan.....börjar längta efter våren och sommaren.
 Projo Vottelong 2013: januari vantarna är nu klara och trådarna är fästade. Garnet är ECO babyull i färgerna gråbrunt, lila och ljusblått, stickor 4.0 mm. Mönstret är från Joridsmönsterbutik Det gick fort att sticka pga av tjockare garn och stickor mot vad jag normalt stickar i.
Jonas fick en inbjudan till kalas, igen. Det är ett dubbelkalas, två av klasskompisarna fyller och firar tillsammans.En av killarna har lyckat bjuda så Jonas så många gånger att fantasin håller på att ta slut...men då kom han på det "braiga" iden att han skulle få ett par handstickade vantar. Så nu har vi letat efter ett bra, kul mönster som kan passa....Detta hittade vi hos www.halloyarn.com Storleken är liten/medium dam men jag har använt tunnare stickor och då blev det lagom för en 10 åring med normalstora 10 års händer. Den andra killen som fyller är ganska ny i klassen så han ska få en handduk med sitt namn på.... "lättsomenplätt"..... samt ett kul motiv, det får Jonas hjälpa till att välja imorgon. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar