måndag, mars 04, 2013

Sykväll..... alldeles själv...

..ibland få man förhinder och så blev det ikväll men jag gjorde lite iallafall.
 Först kom stora sonen och ville kolla i min vantlåda...hans kompis fyller 19 år imorgon och Albin vill ge nåt till honom....Det blir ett par Leif, mönstret kommer från Solveig Larssons Vantboken och jag  har stickat i alpakka så dom blir mjuka , goa och varma för grabbens händer. Det är så roligt när barnen kommer och frågar om det finns nåt att ge till sina kompisar.  I helgen som var fick Jonas kolla vad som fanns, han skulle till en kompis som fyllde 10 år, den kompisen fick ett par sockor i sverigefärgerna.
 Älgsockorna är på framfart...en är klar fast utan häl , den blir senare. Jag har lagt upp nr 2....
Ett av mina favoritmotiv att brodera  är detta, Det kommer från Needlework. En beställning klar att leverera imorgon.
Dax för sängen, ska upp tidigare än vanligt imorgon pga lite xtra jobb i utbildningssyfte...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar