måndag, maj 20, 2013

Sockor klara...

 Blev jättenöjd med sockorna  i Nordlysgarnet. Det gick lite lättare att sticka i det denna gång, troligen berodde det på att jag vant mej vid att det är lösare spunnet så jag håller väl bättre... vet inte men det kändes bra iallafall.
 Nya sockor blev det ..igen...hittade dom här stickade hos Yvonnes stickiga sida, laddade hem mönstret från Ravelry, letade garn och började , började om och slutligen bytta färg och stickor....
Nu känns det rätt! 
Sockan heter Piccolo Mondo Antico. Karin Aidas design, som sagt mönstret finns på ravelry. 
Efter 3:dje gångens början så känns det ganska lättstickat.. Jag tror att det blir roligt "ända in i mål".

Kram

2 kommentarer:

  1. Så läckra sockor! Jag gillar färgen.
    Kul att du valt att sticka samma sockor som jag ska bli kul att se dem i en annan färgställning än mina.
    Kram

    SvaraRadera