onsdag, juni 12, 2013

Nu börjar det märkas att skolan snart är slut....

Philip har haft sin avslutning idag, år 2 på gymnasiet. Han är jätteglad över att sommarlovet har börjat, fina betyg hade han oxå. Jag är så stolt över honom! Jonas fick ta hem lite saker idag..
 ..från träslöjden fick flygplanet följa med..vilken fantasi ocjh skaparglädje barnen har,
 flygplanet från andra hållet.....
 Hyllan som Jonas gjort till alla sin skyttepriser....Vi kunde genast ställa dit 2 priser.....Jonas fick ett nystädat rum när han kom hem så prishyllan blev liksom "pricken över i:et".
 En ipad som Jonas oxå gjort i slöjden....med ett spel i.... Jag är inte så hemma på sån teknik så jag förstod inte riktigt grejen , men han är duktig tycker jag.
Städat och plockat har jag gjort nästan hela dagen, tvättat flera maskiner med tvätt..Phu!! Imorgon ska vi fixa upp ett extra paviljongtak, baka tårtor, handla det sista och hämta lite stolar och bord.... samt hämta några björkar...sen tror jag att vi är klara med förberedelserna och kan bara lugnt invänta skolavslutningen på fredag samt Albins student. ( Hoppas jag iallafall). 

Några varv på stickningen blev det ikväll oxå...är inte sådär jättenöjd, ska nog fundera lite till på om jag stickar klart just den här tunikan... Kanske hittar jag en annan fin tunika .....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar