lördag, juni 15, 2013

Skolavslutning på vallarna.

 Svenska flaggan vajar i vinden och solen lyser med sin frånvaro. Men det regnar inte (ännu)



Många, många barn och lärare tågar så fint in och hittar sina platser i väntan på sång, musik och tal.
 Nasim Al Fakir fick vara årets gäst talare, mycket uppskattat av alla barnen. Ja, även vi vuxna hade lätt till skratt och sång. Det gjorde inget alls att solen var borta, vi blev varma av Nasim och barnen.

Jonas är stolt som bara den, nu har han slutat 3:an och ska börja på mellanstadiet.

 De stora pojkarna hämtas av en pappa för färd till skolan....
 ..här hämtas resten av pojkarna av en annan pappa.
 Nu väntar vi med spänning, ska regnet blåsa bort....
 bara en liten stund kvar.....
 skylten på plats...inget regn....
 Nu kom det ...som en blixt från klar himmel öppnas molnen....4 minuter innan dom ska springa ut. Jag säger bara det VI ÄR BLÖTA. När alla eleverna sprang ut hann jag inte ta så många kort pga regnet.
Han är blöt min lilla son.....men han är glad!Nu drar han iväg för kortege och vi åker hem och fixar med förtäringen och byta till torra kläder.

 Uppdukat för fest...
 ..åt flera håll....


 Gästerna börjat inta plats, Albin  har fortfarande inte kommit hem..
 där kom han....lagom trött, hes och svettig. Solen hann ikapp oss så vi kunde fira honom ute.
 Lillebror,min kompis, Albin, kompis och "farbror" poserar i gröngräset.
 3 Glada studenter....
Nu är det dax för "röda mattan", grabbarna tar en sväng på krogen innan dom säger hejdå till varandra och tar klivet ut i arbetslivet. Lycka till Pojkar!! 
Såhär trött blev jag efter alla festligheter , sängen var jätteskön inatt kan jag lova,. Idag på morgonen, disken ska fixas (inte så mycket kvar) tar städningen vid. Det är lite som ska ställas undan. Men det klarar vi i ett huj.
Resten av dagen ska jag njuta av, solen lyser ute och stickningen kommer nog fram, det får bli min avkoppling..

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar