lördag, augusti 10, 2013

En före och en efter....

...idag blir det båda bilderna för att skillnaden ska synas....
 Såhär såg det ut på "lilla" uteplatsen innan pojkarna började....
 ..och så här fint blev det när dom var klara. Nu kan man nästan sätta dit bord och stolar igen och ev ta en lite fika ...Nja, det är bättre på baksidan, men det går.... Nu kan vi ställa cyklarna här inne istället.
 Sockarna blev klara ikväll och läggs i  fästarlådan tillsvidare....
 Började på nya sockor. Drops 138-27. Tycker att skaftet blev lite kort och förlänger det ett par rapporter.... Nu ska jag göra skaft nr 2 så dom blir likadana.... sen blir det fötterna i den melerade färgen...
Imorgon blir det kalas. Pojkarnas kusin fyller 9 år och vi ska gratta honom. Jonas tycker att han ska få en jacka med sitt namn på och det är väl klart att grabben ska ha en jacka med sitt namn på! 
Jag har lagt bilden sist i inlägget, inte för att Tim kollar in FB men hans pappa kanske gör och ligger bilden sist så syns den inte när inlägget läggs där förrän man klickar på inlägget och hamnar här.(blev det lite rörigt nu eller...nja, läs bara det som är av intresse resten kan du hoppa över.) 

Innan kalaset imorgon blir det en kortare resa, jag ska åka till krokek/kolmården och kolla in var svintuna kvarn ligger. Jag var där förra året men eftersom jag har ganska dåligt lokalsinne så behöver jag friska upp det lite. Inte för att jag egentligen tror att jag ska missa platsen men jag åker för säkerhets skull. Sista helgen i augusti ska jag vara där....då är det Svintuna marknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar