tisdag, augusti 20, 2013

Hur mycket jag än tvättar....

..så tar det aldrig slut i tvättkorgen....Imorse när jag gick till jobbet såg jag till att ställa en full tvättmaskin på timer och den skulle ha fixat hela programmet tills jag kom hem  och då är det bara att hänga tvätten, och så blev det...men en liten blick i tvättkorgen slängde jag och får se att den är nästan full igen. Men herregud...vad hände????? Stora sönerna städade sina rum...och då händer det bara..tvättkorgen blir full....dom har ganska stora storlekar så egentligen, varför är jag förvånad?  På´t igen! 
 Stickningen växer vidare...men det blir inga vantar som det är tänkt.....När jag hade gjort kanten, mönsterbård A och resåren så såg jag ett par underbara sockar framför mej....sagt och gjort, i med en hältråd och jämka maskorna lite så det blir bra.
 Det blir en socka modell kortare skaft. Ovansidan....med blommor....
och fotsulan som blir randig. 
Jodå jag ska sticka vantarna oxå men tänker använda alpakkagarnet som jag har liggande, jag tror det blir finare. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar