lördag, augusti 31, 2013

Jösses vad mina fötter gör ont.....

..skulle kunna tänka mej att byta med någon. Men det är väl ingen som vill byta med mej! Får lägga dom i höglagen en stund framför tv:n.
 Lite bilder från dagen. Mitt bord där jag står med mina alster...
 ..Syrran jobbar på med sitt bord.....
min "granne" med sina fina vävda alster.
 Foto taget ut genom "ladan" och ner i backen innan kl 10.00
 Förberedelser i smedjan.
 Nu har visst klockan slagit 10.00 och det börjar röra på sej i backen....
 ..lite fler kommer det.... men tyvärr så var det överlag väldigt lite människor i Svintuna idag, kanske beror det på att det var evenemang i Söderköping, det trodde iallafall min "bordsgranne".Hoppas på fler besökare imorgon.
 Jonas kollade in arbetet i smedjan, han var där mest hela tiden...jag undrade om han blivit "såld" dit för jag fick gå och kolla att han inte hade kommit bort....
 bankar och slår, värmer och grejar.....
 Resultat: en kapsylöppnare blev det! Jag är lika stolt att få vara mamma till Jonas som han är att ha lyckats skapa nåt så häftigt i smedjan.
Hammaren har han köpt i smedjan. Han bara älskade den så , snäll som jag är fick han köpa den. Roligt att kunna gynna småföretagsamma hobbyidkare!
Nu ska jag lägga upp fötterna och bara ta det lugnt...somnar säkert ovaggad ikväll efter den här dagen...ny dag imorgon.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar