torsdag, september 05, 2013

Det där med att gå till.....

..tandläkaren är ju ingen hit precis....Jag var hos min tandläkare för ca 14 dagar sedan, jag vill bara säga att jag har världens bästa tandläkare, och då diskuterade vi hur jag hade det med tänderna...han hittade "bara" ett litet hål. Klart vi ska åtgärda det. Men när vi pratade så bestämde jag mej...jag måste säga som det är...jag bara måste säga som det är...
 och så sa jag det - "Jag har problem med tanden/tänderna som du fixade till förra gången jag var hos dej". Har  du svarade han ...Ja..han kollade och grejade och skrapade och fixade.... Idag har jag varit och gjort första "jobbet". Det gick väldigt bra trots allt och efter att bedövning släppt och tungan och läppen blivit "min" igen så är jag nöjd med mej själv. Jag överlevde det den här gången oxå...nu har jag ett besök kvar...redan nästa vecka och jag vet att det är ett större "jobb". Men jag klarar nog det oxå, med hjälp av min snälla tandläkare, han vet hur jobbigt det är att sitta i stolen.
Sen blev det ett föräldramöte, Jonas har börjat i klass 4 och fått flera nya lärare så det var intressant och trevligt att "kolla" in den nya personalen. 
Sist men inte minst några varv på stickningen, sockor med falska flätor.....

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar