torsdag, september 26, 2013

Roliga saker.....

..det här med att göra bolltoffsar.
 Förut gjorde jag med pappers rundlar eller om man hade plastlock så gick det oxå bra. Nackdelen var att det inte gick att göra hur små bollar som helst....
 ..i den här förpackningen finns 4 storlekar och det är bara att välja vilken man vill använda. Jag använde den minsta.
Skapade 4 bollar som jag sydde på "snurrad" snodd. Tadaaa! Klart. Det var ju riktigt roligt det här trots att det var lite pilligt. 
Nu tar jag tag i mina andra sockor....

Kram

4 kommentarer:

  1. Nice!! Nå´t jag skulle behöva det där med tofstillverkning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul men lite pilligt för mina tummar...jag får ta det försiktigt annars kan jag inte hålla ihop dom...tummarna gör lite ont då.Måste vara "utsliten".

      Radera
  2. Dom verkade fiffiga måste kolla om någon har såna.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoffmans Design, de finns på Hemtex.
      Kram sytanten

      Radera