söndag, september 29, 2013

Så det kan bli ibland....

..att åka till ICA och handla mat när ens garn är slut (fattas till mina grå och lila sockor, garn kommer må el tisdag)....
 ..är väl inte så bra??!! Hittade 3 nystan raggi i höstens vackraste färger. Ja, dom fick ju följa med hem förstås... Nu funderar jag på vad det ska bli av dom...hmmm får fundera en stund till,. Men vackra är dom!!
 Jag började på döskallesockor istället eftersom garnet var slut i mina gömmor (se ovan). Egentligen är det ett vantmönster (deathflakes mittens) som jag hittat på ravelry men jag tycker att dom passar alldeles utmärkt till sockor. Ovansidan på foten ....
..undersidan med hältråden.  

Annars har dagen varit underbar med massor av sol och en 3 timmars bilbingo, har aldrig spelat bilbingo förut så en ny erfarenhet har jag fått, mycket trevligt hade vi. Nä, vi vann inget men det gör inte så mycket vi handlade lite fika och gynnade klubben lite.

Kram

3 kommentarer:

  1. Tuffa, men inte riktigt min smak, men jag har länkat till dig och din hälbeskrivning!
    Nu har jag stickat efter den och det var inte sista gången!
    Jag ändrade lite i slutet bara;-)
    TACK för tipset Bettan!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bettan, jag måste förtydliga mig.
      De är supersnygga, men jag gillar inte dödskallar!
      Som vanligt gör du superfina arbeten, men det är en "räddhare" den där Maja och gillar inte dödskallar. Allt det andra är jättefint!
      Kram//Maja

      Radera
  2. Vilka granna garner de har på ICA. Du hittar säkert på något att sticka av dem. Jodå tomaten var underbart god. Det var som att äta "tomatbiffar" .
    Kram Eva

    SvaraRadera