tisdag, oktober 29, 2013

70 års kalas!

Svärmor fyller 70 år idag, vi träffades på O:Ts och åt tillsammans , barn med respektive och barnbarn. En jättetrevlig kväll med god mat. 
 Det blev inte så väldigt mycket stickat men några varv innan sängen blev det . Jag har börjat på Ovanåker, en vacker vante i Solveig Larssons Vantboken. Jag  bläddrar och bläddrar i den boken som om det vore en bibel och jag hittar "nya" vantar varje gång. Tänk om det fanns en bok som heter "Sockoboken" ...då blev jag nog lite "tokig"...Visst har jag hittat böcker med massor av sockor i men det är ändå inte som Solveigs bok. Sen hittar jag ju  massor av vackra vantar och sockor runt omkring på nätet, både gratis och betalmönster som oxå är så väldigt vackra.
 Det är tur att det finns för oss "galningar". 
Sen jag slutade röka för drygt 11 år sedan så är detta min bästa sysselsättning förutom min symaskin.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar