onsdag, oktober 09, 2013

Och brevbäraren skötte sej utmärkt....

..för det kom en bok i lådan.
 Jag har sett att ni är några "där ute" som beställt boken och talat så väl om den....och jag beslutade enhälligt att den behövs i mitt "bibliotek. <så ja  har bläddrat och kollat och bläddrat och...vilka  vackra vantar det finns i den. Ska sticka några framöver....
Sockorna håller på att få sina hälar....Kortare skaft än vad jag brukar göra blir det, tror att det kan bli bra eftersom jag inte har gjort hela mönstret som ska vara, jag har uteslutit de små spindlarna , nu syns ju inte den stora spindeln riktigt bra på fotot så det är ju inte så lätt att föreställa sej små spindlar..... När sockan är helt färdig ska jag sätta den på foten och fota så kanske det syns bättre.

Vad gäller maken idag så mår han riktigt bra, 3 små "skotthål" har han på magen ( han kallade det skotthål för sönerna, typiskt manligt att få vara lite tuff) och ett dränage som trolige försvinner under kvällen eller tills imorron bitti. Jag tror nog han får komma hem imorgon eftersom han har ätit fast föda och fått behålla den. Jag  längtar tills han kommer hem och det blir som vanligt igen, inget roligt när familjen är sjuk. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar