söndag, november 24, 2013

Ibland blir det inte som man tänkt....

...det kan bli lite tokigt oxå...nån som ser nåt tokigt??!!
..det gjorde inte jag heller först...men sen såg jag att tummarna sitter på samma sida...alltså 2 högervantar!!! Lite märkligt det här, jag måste ha varit väldans lååångt borta när jag stickade vantarna....det här är nog bara andra gången det hänt sen jag började sticka vantar... Ja, jag fick mej ett gott skratt iallafall, jag tycker att du oxå ska skratta lite ...dej gör så gott i själen. Jag får väl se om jag har mer garn så jag kan sticka ett vänsterpar så småningom.
 Lite fästartrådar....
 ..lite mer fästartrådar....Trots attd et inte regnat idag så kände jag att det var dax för lite "tråk"jobb. Nu är det klart iallafall.
 1 vantbeställning är klar och ligger under fuktiga dukar....
 en sockhög som ska fuktas och läggas på samma plats....
..samt en påbörjad sockbeställning....Då är man i fas igen....stickorna glöder en aning...och roligt är det!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Ja jag fick mig ett gott skratt så här på kvällskvisten och det är väl bara att sticka vänstervantarna för att få ihop två par, det är roligare än att repa upp. Själv virkade jag ett par vantar för något år sedan med tummen mitt i handen, det hände något konstigt under tvätt och ruggning. Fortsatt trevlig kväll.

    SvaraRadera
  2. Ha ha !!! Jag tänkte direkt...du måste sticka två likadana vänstervantar.
    Kram Eva

    SvaraRadera